Новите безмлечни стартерни култури от Chr. Hansen, подходящи за веган алтернативи на млечни продукти на растителна основа предлагат лек, свеж вкус и гладка текстура.
Пазарът на ферментиралите алтернативи на млечни продукти показа силен ръст през последните години, макар и от малка база.
Днес сегментът съставлява по-малко от 1% от пазара на ферментирали храни, но през 2015 г. и 2016 г. е регистрирал най-високите темпове на растеж (източник: Euromonitor).
Според наскоро завършило проучване:
- Млечните алтернативи се разглеждат като допълнение към съществуващите млечни продукти, позволяващи по-голям избор и възможности за хранене
- Съществуват вариации в стойността за потребителите. Повече от половината от попитаните потребители са закупували храна или напитка, алтернативна на млечните продукти
- Сред тях 77% искат да видят повече възможности в магазините. Това показва, че алтернативите на млечни продукти имат много възможности за растеж.
Докато здравето е двигателя за покупка, алтернативите на млечните продукти трябва да имат и добър вкус. Chr. Хансен е известен със способността си да разработва закваски, които могат да извлекат най-доброто от храната и да осигурят вкуса, който се изисква от потребителите.
Новата продуктова гама е подходяща за възможностите, които тази нова пазарна тенденция предлага и включва две нови стартерни култури YoFlex® (за кисело мляко) и две нови Nu-trish® (пробиотични) стартерни култури.
Две вкусни концепции за алтернативи на млечните продукти са разработени, за да представят новото портфолио от култури: SoyFresh, която притежава всички добри качества на киселото мляко, без стабилизатори и CoCoFresh, продукт, който следва най-новите тенденции и е на базата на кокосово мляко с високо съдържание на мазнини.
Информация за пазара на алтернативи на млечните продукти в Северна Америка (август 2017 г.)
Това проучване на пазара предоставя най-новите потребителски изследвания за употребата и нагласите към алтернативите на млечни продукти, подобни на кисело мляко.
Основни изводи от доклада:
- Храненето и здравето са универсални стимули за закупуване на алтернативи на млечните продукти
- Предпочитанията за етикетиране са различни за различните поколения, но „пробиотикът“ се нарежда най-високо за потребителите
- По-младите поколения водят тенденцията за алтернативи на млечни продукти. Но алтернативните млечни продукти, подобни на кисело мляко, са добре възприемани от всички поколения.