снимка на храни богати на протеини

Тенденция за млечни продукти с повече протеини

Тенденцията за млечни продукти с повече протеини набира значителна скорост през последните години. Тя отразява по-широка промяна в потребителските предпочитания към по-здравословни и богати на хранителни вещества храни.

Тази тенденция е задвижвана от нарастващото осъзнаване на ползите от протеините в диетата – изграждане на мускули, отслабване, подкрепа на имунната система и цялостното здраве. Тази промяна е видна и в разширяващата се гама от млечни продукти на пазара. От традиционни варианти, като кисело мляко, Skyr, извара, котидж чийз до иновативни предложения като обогатени с протеини кисели млека и сирена.

В отговор на тази тенденция, производителите на млечни продукти в Европа адаптират своите продуктови линии и маркетингови стратегии. Има видим ръст в пускането на пазара на млечни продукти с високо съдържание на протеини. Често придружено от брандиране, фокусирано върху здравето и целеви рекламни кампании. Този подход е предназначен не само за загрижени за здравето си потребители, но и за спортисти и фитнес ентусиасти, които търсят естествени източници на протеини.

Разработване на нови продукти

Тенденцията оказва влияние върху разработването на нови продукти. За да постигнат желаното високо съдържание на протеин в продукта, производителите имат две възможности. Могат да обогатят млякото преди или след ферментацията.

Подсилването на млякото след ферментацията обикновено е по-ефективно за получаване на правилните вкус и текстура.

Когато млякото се концентрира преди ферментацията, е по-лесно да се постигне желаната текстура, но е по-трудно да се получи точният вкус. Това е така, защото млечните бактерии трябва да произведат повече киселинност, за да завършат процеса на ферментация. Задържането на цялата произведена млечна киселина променя вкуса. Освен това, обогатяването на млякото преди ферментацията изисква по-селективна обработка на протеини. Това налага специализирано оборудване.

Разбирането на тези процеси може да подобри качеството и характеристиките на крайния продукт. В това отношение експертизата и опитът на екипа за млечни приложения на Chr. Hansen могат да бъдат от полза.

Екология и устойчивост

Струва си да се спомене, че потребителите все повече търсят млечни продукти, които са не само с високо съдържание на протеини, но и произведени по екологични и етични начини. Налице е нарастващ интерес към протеините на растителна основа, което кара производителите на млечни продукти да изследват хибридни продукти, които съчетават млечни и растителни протеини, за да отговорят на разнообразните нужди на потребителите.

Млечните продукти са признати за висококачествен източник на пълноценен протеин. Производителите на млечни продукти трябва да използват тази възможност и да отговорят на търсенето на продукти с високо съдържание на протеини с отговорен маркетинг и обучение на потребителите.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *